fbpx

BLIV PILOT ELEV HOS CENTERAIR - FREMTIDEN SOM PILOT ​

Det er svært at spå om fremtiden, men prognoser både indenfor og udenfor europæisk luftfart peger på en stor ekspansion af lufttrafikken, og i kombination med kommende meget store pensionsafgange, vil der også fremover være et stort behov for nyansættelser af unge kvalificerede piloter. Jf. prognoser fra Boeing og Airbus vil der blive brug for 500.000 nye piloter indtil 2033, hvilket er så stort et antal, at der pt. ikke er træningsfaciliteter nok til at leve op til det estimat. 

På grund af den generelle finansielle situation samt en Corona Pandemi har det gennem de sidste par år været svært for at mange at få finansieringen på plads, og det har resulteret i nogle meget små årgange. Det er til stor bekymring i branchen, som er overbevist om, at der ikke går længe, inden vi ser en normaliseret luftfart, og der vil der være risiko for aflyste afgange på grund af pilotmangel.

Kravet til nyansatte piloter, er grundlæggende en kvalitetsuddannelse, samt i noget omfang yderligere relevant flyveerfaring. CAPA lægger stor vægt på at gøre alt for at hjælpe de nyuddannede piloter videre ud i job. Bl.a sørger vi for at opretholde en god dialog med en lang række luftfartsselskaber, således at vi konstant kan tilpasse uddannelsen til de behov, branchen har til en professionel pilot.

CAPA er auditeret og akkrediteret af SunClass Airlines, SAS/CityJet, Lufthansa Cityline, Norwegian/OSM, Wizz Air og Air Greenland. Aspiranter, der opfylder øvrige ansættelseskrav, kan søge direkte ind efter endt uddannelse i CAPA, uden at det generelle erfaringskrav til flyvetimer er opfyldt. En lang række selskaber accepterer derudover CAPA piloter direkte fra skolen, på baggrund af den generelle kvalitetsuddannelse de kommer med.

Se hvilke flyselskaber tidligere CAPA elever arbejder i: CAPA elever er flyvende!

Vil du høre mere om uddannelsen til pilot, kan du tilmelde dig et af vores informationsmøder her.